Om foreningen

Rødding Gymnastikforening er stiftet den 11. september 1973, men inden da har der været en god gymnastiktradition i Rødding.

Af den ældst bevarede protokol for Rødding Ungdomsforening fra 1924 fremgår det,
at man arrangerede gymnastik om vinteren og håndbold om sommeren.
I 1927 kunne man samle et par hundrede tilskuere til opvisning af børnegymnastik.

I 1966 dannede man sammen med badmintonklubben, Rødding forenede Sportsklubber,
hvortil tennis kom med i 1969 - men det blev for svært at holde sammen på foreningen,
og især økonomien, så derfor opløstes foreningen i 1973.

Så blev Rødding Gymnastikforening dannet med en startkapital på 0 kr.
Kontingentet det første år var 8 kr. for børn og 10 kr. for voksne.
Derudover betalte børn 2 kr. for gymnastik, voksne herrer 15 kr. og voksne damer 20 kr.

Det første år startede man med 10 hold, og et medlemstal på omkring 200. Fra midten af 80-erne gik det for alvor fremad, og man tog nye aktiviteter ind, såsom far/mor barn, ældregymnastik, hold for nybagte mødre, ball-stik og aerobic.
I 1992 kom vandgymnastik på programmet, samt Idræt om Dagen, et hold, der kombinerer gymnastik med bl.a.
svømning, ball-stik, bowling, badminton m.m.

I 1994 startede Callanetics. Derudover har man forsøgt med bedre kost/mere motion, squaredance, efterfødselsgymnastik, "knogleskørhed" og famile-idræt. Af nyere tiltaag kan nævnes: Krolf, stavgang, løbetræning, yoga for børn, yoga for mænd og meget andet.

Foreningens medlemstal var 967 i 17/18

Vil du gå til gymnastik og have det sjovt?
Tilmeld dig et hold her
Besøg vores facebook side her

Rødding Gymnastikforening
10 budskaber/regler

1.  Gå til gymnastik, når du er til gymnastik.
2.  Lyt efter når instruktøren giver besked.
3.  Vær en god kammerat og hjælp hinanden under træningen.
4.  Ingen strømpesokker – hav bare tæer eller gymnastiksko på.
5.  Sæt langt hår op og lad smykkerne blive derhjemme.
6. Drikkepauser er kun når instruktøren siger det – og det foregår væk fra træningsgulvet. Særligt ved spring!
7.  Hav tøj på der sidder fast – også når du har hovedet ned af.
8. Ingen løb/gang på tværs af tilløbsbanen. Tilbageturen efter spring foregår på gulvet og ikke på ”springbanen”!
9.  Der må ikke leges eller springes på redskaber, når der er pauser.
10. Ingen rotationsspring uden modtagning! I fri leg må du kun springe de spring, du kan uden med modtagning – spørg din træner, hvis du laver et spring, du er usikker på.
Rødding Gymnastikforening | Ribevej 118, 6630 Rødding | rgymbestyr@gmail.com | Tlf.: 61758821